fbpx

HALLUX VALGUS ali deformacija nožnega palca pri tekačih

HALLUX VALGUS ali deformacija nožnega palca pri tekačih

Piše: Lili Milanković, mag. kin.

Hallux valgus je ena najpogostejših deformacij človeškega stopala, pri kateri je prizadet palec oz. prvi metatarzo-falangealni (MTP) sklep, ki ga pogosto spremljajo funkcionalne okvare in bolečine v stopalih. Palec se nagne k ostalim prstom na nogi kar pogosto privede do nastanka mehkega tkiva in kostnega izrastka na medialni (notranji) strani palca. Pri nekaterih je ukrivljenost manjša, pri drugih pa že tako velika, da se lahko na predelu izbokline pojavita tudi rdečica in trda koža. Le-to je lahko pri tekačih zelo boleče saj so sile, ki jih ustvarimo ob pristanku, veliko večje kot pri hoji. Ko hallux valgus postane izrazit ga je težko povrniti v prvotno stanje zato je pomembno, da čimprej ukrepamo.

Opisane spremembe v pozni fazi vodijo do bolečin in omejitev pri hoji in teku. Med gibanjem se pojavi pozen ali zmanjšan dvig pete, težišče je bolj na zunanjem delu stopala, kar se kaže tudi v slabšem ravnotežju, ipd.). Zelo pomembno je, da lahko dosežemo normalen izteg palca. V primeru, da nam palec ne omogoča iztega, le-to slabo vpliva na stabilnost stopalnega loka in plantarno fascijo. Šibkost in zakrčenost palca povzročata težave tudi pri teku. V primeru, da je prisoten še valgus nam to še dodatno onemogoča normalno gibanje brez kompenzacij.


Najpogostejši dejavniki za nastanek hallux valgusa:

  • Pojavnost je 10 x večja pri ženskah kot pri moških.
  • Obutev je eden ključnih razlogov za nastanek – ozka obutev in / ali visoke pete (še posebej če jih nosimo med 20 in 40 letom starosti, se lahko hallux valgus razvije kot posledica tega.
  • Pogosto nošene visoke pete lahko čez čas vodijo do skrajšanja mišic – plantarnih fleksorjev, ki omogočajo premik stopala navzdol, posledično zmanjšana dorzalna fleksija (premik stopala navzgor) pa je vzrok za hallux valgus.
  • Prirojena deformacija ali nagnjenost k nastanku.
  • Kronična zakrčenost ahilove tetive.
  • Plosko stopalo in šibke mišice v stopalih.
  • Hipermobilnost prvega MTP sklepa.
  • Hallux valgus se lahko pojavi tudi pri posameznikih, ki imajo osteoartritis kolena ali kolka in povišano telesno maso.

 

Kolikšen kot je pri hallux valgus še normalen?

Manj kot 15 stopinj zamika palca se šteje kot normalno, več kot 20 stopinj zamika pa abnormalno. Kar je več od 45 stopinj je tako imenovano resno stanje, pri katerem se ob težavah svetuje pregled pri zdravniku.

 

Vaje za razbremenitev in krepitev

Kaj pa vložki?

Vložki sami po sebi ne bodo odpravili težav, lahko pa vam olajšajo tekaški korak. Prav tako je lahko dober dodatek k razbremenitvi, saj se uporablja predvsem ponoči med spanjem. Najpogosteje se uporablja gel vložke, ki so mehkejši in se prilagodijo stopalu.

Zaključek

Hallux valgus torej ni samo nekaj dednega ampak si ga lahko pridobimo z leti. Zato je pomembno kako ravnamo s svojimi stopli skozi celoten življenjski cikel. Za učinkovito gibanje brez bolečin so zdrava stopala ključnega pomena. Ne glede na to v kakšnem stanju so vaša stopala, so razbremenilne in krepilne vaje, ter predvsem širša obutev v predelu prstov, recept za neboleča stopala.

 

V primeru, da imate tudi sami težave z deformacijo nožnega palca ste lepo vabljeni k prebiranju našega bolj podrobnega zapisa: HALLUX VALGUS 

Za dodatne informacije ter skupno reševanje težav smo vam vedno na voljo na e-mailu info@kinvital.si.

Deli novico:

Share on facebook

Priporočamo

Dobro veste, da morate za želene tekaške rezultate trdno in premišljeno trenirati. Na rezultat pa poleg kakovostnega treninga vpliva kar nekaj dejavnikov – od genetike, forme in vse do vašega počutja. Zelo pomemben dejavnik, ki mu športniki prepogosto namenimo premalo pozornosti, je prehrana.
Alpe Adria Trail Cup povezuje najboljše trail tekaške dogodke v regiji. Začne se spomladi z UTVV Slovenia, nadaljuje julija s Soča Outdoor Festivalom ter septembra zaključi v Kranjski Gori z Julian Alps Trail Run.
Če še vedno niste popolnoma odločeni, ali je okolica Julijskih Alp prava lokacija za trail tek, potem vam prilagamo nekaj okoliških lepot.

Priporočamo

Dobro veste, da morate za želene tekaške rezultate trdno in premišljeno trenirati. Na rezultat pa poleg kakovostnega treninga vpliva kar nekaj dejavnikov – od genetike, forme in vse do vašega počutja. Zelo pomemben dejavnik, ki mu športniki prepogosto namenimo premalo pozornosti, je prehrana.
Alpe Adria Trail Cup povezuje najboljše trail tekaške dogodke v regiji. Začne se spomladi z UTVV Slovenia, nadaljuje julija s Soča Outdoor Festivalom ter septembra zaključi v Kranjski Gori z Julian Alps Trail Run.
Če še vedno niste popolnoma odločeni, ali je okolica Julijskih Alp prava lokacija za trail tek, potem vam prilagamo nekaj okoliških lepot.
Organizatorji dogodka Julian Alps Trail Run se zavedamo, da je trajnostna politika dogodka ključna za njegov dolgoročni razvoj in ustrezno vključitev v lokalno skupnost. Z letom 2021 bo tako prireditev postala tudi prva tekaška prireditev na svetu, kjer štarti potekajo samo v destinacijah, ki so se zavezale za trajnostni razvoj turizma.
Destinacije, na katerih poteka Julian Alps Trail Run, ponujajo ogromno lepih doživetij, ki so dostopna tudi izven datuma dogodka. Zato smo za vas pripravili nekaj idej za enodnevne izlete. Od krajših izletov, ki so primerni za družine in vaše najmlajše člane, do tekaških izletov, ki lahko tudi odličnim tekačem predstavljajo pravi izziv. Vsak izlet je opremljen tudi z gpx datoteko, tako da se gotovo ne boste izgubili.