NOVICE

Informacije o tekmi in destinaciji Julijske Alpe.

Naj bo letošnje darilo malce drugačno, naj bo aktivno in naj bo pozitivna motivacija za aktivno in doživetij polno 2021! Podari svojim bližnjim ali tekaškim prijateljem darilni bon za Julian Alps Trail Run.
Pred nami je eden najlepših mesecev leta, ki je sicer v znamenju praznovanja, obdarovanja in veselja. Zaradi letošnjih čudnih razmer bo drugače minil tudi december, vendar to ne pomeni, da v teh razmerah ne moremo najti nečesa pozitivnega in lepega.
V pomanjkanju tekaških preizkušenj v letu 2020 smo se v ekipi Julian Alps Trail Run odločili, da vam ponudimo tekaško dogodivščino na stezicah našega dogodka.
Alpe Adria Trail Cup (AATC) Trail Running Camp ima vse, kar potrebuje pravi trail tekač. Je odlična priložnost, da spoznate nove prijatelje, uživate in hkrati postanete boljši trail tekač. AATC Trail Running Camp na prečudovitih lokacijah v Tolminu in Kranjski Gori ima vse – lepe tekaške stezice, tehnične terene Julijskih Alp in prečudovite alpske doline z rekami in jezeri, v katerih se bomo osvežili po teku.
Bliža se poletje in temperature bodo iz dneva v dan višje. Višja temperatura pomeni tudi več potenja oz. večjo izgubo tekočine, zaradi česar moramo poleti več piti. Če smo športno aktivni to še toliko bolj pride do izraza. Zadostna hidracija je še en zelo pomemben faktor v kontekstu prehrane športnika. Običajno pijemo, ko smo žejni, a pri telesni aktivnosti občutek žeje pogosto ni najboljši pokazatelj hidriranosti, kar lahko vodi v dehidracijo. To občutimo kot poslabšano zmogljivost, upočasni se delovanje prebavil, slabši pa je tudi proces regeneracije. Trening je odlična priložnost, da si pripravite načrt pitja in prebavila natrenirate, da kljub naporu vase sprejmejo večje količine pijače.
V prejšnjem prispevku smo se spoznali z osnovami prehrane vzdržljivostnega športnika. Povedali smo, da je za dober trening, ustrezno regeneracijo in manjše tveganje za poškodbe potrebna kakovostna in pravilno izbrana prehrana. Pripravila sem vam nekaj napotkov in idej za obroke pred in po treningu. Ampak ne pozabimo – časovno okno je pri rekreativnih tekačih manj pomemben dejavnik, zato je v prvi vrsti bolj pomembno, da poskrbite za zadosten vnos energije, beljakovin in vseh ostalih hranil tekom dneva.
Stezice so zabavne in bolj kot so zavite bolj jih obožujemo. Na žalost pa stezice s seboj prinašajo tudi kakšen zvit gleženj, kar pa ni ravno najbolj zabavno. Za nasvete kako ukrepati ob zvinu gležnja in kako tega preprečit smo se obrnili na kineziologa Luko Hrena iz podjetja KinVital.
Hallux valgus je ena najpogostejših deformacij človeškega stopala, pri kateri je prizadet palec oz. prvi metatarzo-falangealni (MTP) sklep, ki ga pogosto spremljajo funkcionalne okvare in bolečine v stopalih. Palec se nagne k ostalim prstom na nogi kar pogosto privede do nastanka mehkega tkiva in kostnega izrastka na medialni (notranji) strani palca. Pri nekaterih je ukrivljenost manjša, pri drugih pa že tako velika, da se lahko na predelu izbokline pojavita tudi rdečica in trda koža. Le-to je lahko pri tekačih zelo boleče saj so sile, ki jih ustvarimo ob pristanku, veliko večje kot pri hoji. Ko hallux valgus postane izrazit ga je težko povrniti v prvotno stanje zato je pomembno, da čimprej ukrepamo.
Trail tek je aktivnost polna doživetij in verjetno si nihče ne želi, da je eno od doživetij tudi bolečina v hrbtu oziroma križu. Za čim bolj brezskrbno tekanje po stezicah, si bomo pogledali nekaj ključnih dejavnikov, kako bolečine preprečiti oziroma odpraviti, če do njih že pride.
Večina ljubiteljev stezic obožuje nore spuste, kjer »spustiš« svoj korak in potem sledi noro vijuganje proti dolini. Na žalost pa spusti včasih pustijo nekaj posledic na kolenu, ki se pokažejo kot neprijetna bolečina. Za nasvet kako to preprečiti oziroma kako ukrepati ob bolečinah, smo se obrnili na kineziologa Luko Hrena iz KinVital-a.
V prejšnjem prispevku smo se spoznali z osnovami prehrane vzdržljivostnega športnika. Povedali smo, da je za dober trening, ustrezno regeneracijo in manjše tveganje za poškodbe potrebna kakovostna in pravilno izbrana prehrana. Pripravila sem vam nekaj napotkov in idej za obroke pred in po treningu. Ampak ne pozabimo – časovno okno je pri rekreativnih tekačih manj pomemben dejavnik, zato je v prvi vrsti bolj pomembno, da poskrbite za zadosten vnos energije, beljakovin in vseh ostalih hranil tekom dneva.
Čeprav je sezona tekaških druženj trenutno ustavljena zaradi epidemije, vam v pokalu Alpe Adria Trail Cup ponujamo alternativo. Vabimo vas, da se skupaj z nami pripravljate na čase, ko bomo lahko ponovno skupaj tekli v naravi.
Že prva misel na naše Alpe je zagotovo povezana s čudovito naravo in pokrajino bogato z v nebo segajočimi vrhovi, bistrimi rekami in mnogimi alpskimi jezeri. Doma in širom je to območje poznano predvsem po pohodništvu, kolesarjenju in smučanju. Mi pa smo si zadali, da bi te kraje povezovali in s tem naredili še bolj prepoznavne tudi s trail tekom, zato je nastal dogodek Julian Alps Trail Run. In verjamemo, da lahko iz te sedaj majhne zgodbe, zraste cela pripoved. Pripoved mnogih vaših nepozabnih doživetij.
Dobra pripravljenost je ključ do užitka na tekmi. V nasprotnem primeru se izbrani izziv kaj kmalu spremeni iz avanture v trpljenje. Zato smo tudi letos za vas pripravili tekaške programe, s pomočjo katerih se boste lahko odlično pripravili na Julian Alps Trail Run.