fbpx

Prehrana med tekom

Prehrana med tekom

Tako, pa je za nami še 4. virtualni izziv, ki so ga v okviru Alpe Adria Trail Cup pripravili organizatorji tekov UTVV, Soča Outdoor Festival in Julian Alps Trail Run. V preteklih vikendih smo verjetno dodobra spoznali bolj in manj znane stezice svojih občin ter pri tem nabrali kar nekaj kilometrov in višinskih metrov. Kdo pravi, da se ne da tekmovati, tudi če tekmovanj ni 😊

Upam, da vam dosedanji napotki glede prehrane trail tekačev dobro služijo, in vam pomagajo pri doseganju zastavljenih tekaških ciljev. V prejšnji objavi sem vam predstavila nekaj primerov obrokov, ki se jih »splača« uživati pred in po tekaškem treningu. Ampak kljub temu, da smo se na trening dobro pripravili, se nam lahko včasih zgodi, da med samim tekom ostanemo brez energije. Poznaš občutek, ko se »zaletiš v zid«? Ker nas do Julian Alps Trail Run-a v prihodnjih mesecih čaka še kar nekaj (daljših) tekov, je čas, da pogledamo, kaj nas med samim treningom hitro napolni z energijo.

Vsak tekač si želi, da bi tekom treninga ohranjal zmogljivost in tek zaključil na enakem nivoju, kot ga je začel. Kot smo že spoznali, so najboljši vir energije ogljikovi hidrati. Vnos ogljikovih hidratov med samim tekom predstavlja dodatno gorivo, s katerim boste ohranili oz. izboljšali zmogljivost, povečali intenzivnost vadbe in zmanjšali utrujenost. Ker med tekom »konkretna« hrana ne pride v poštev, boste energijo najlažje vnesli v obliki gelov, energijskih pijač in ploščic. Koliko le-teh boste potrebovali pa je odvisno od dolžine in intenzivnosti telesne aktivnosti:

  • < 1 ura (nizka intenzivnost): izpiranje ust s pijačo (»mouth rinsing«)
  • 1 – 2,5 ure (zmerna do visoka intenzivnosti): 30 – 60 g OH/uro (cca. 2 – 3 geli/uro oz. 1 gel na vsakih 20 min)
  • > 2,5 ure (visoka intenzivnost): 90 g OH/uro (cca. 4 – 5 gelov/uro, glukoza in fruktoza v razmerju 1:1 oz. 2:1) 

 

Namesto tega lahko alternativno posežete tudi po tistem, kar nas običajno pričaka na okrepčevalnicah – banane, pomaranče, čokolada, kocke sladkorja, gumi medvedki, sladek čaj, suho sadje ipd. 

Zelo pomembno je, da vso hrano in pijačo, ki jo imate namen uporabljati tudi na tekmovanju, obvezno predhodno testirate že na treningu. Tako se boste izognili morebitnim nevšečnostim, predvsem slabosti in prebavnim težavam, ki jih lahko povzroči nenadna velika koncentracija sladkorja. 

Da vam torej med tekom ne bo zmanjkalo energije, le pospravite kaj od zgoraj naštetega v žep ali nahrbtnik!

 
Avtor: Varineja Drašler, SpoznajPrehrano
 

Deli novico:

Share on facebook

Priporočamo

Dobro veste, da morate za želene tekaške rezultate trdno in premišljeno trenirati. Na rezultat pa poleg kakovostnega treninga vpliva kar nekaj dejavnikov – od genetike, forme in vse do vašega počutja. Zelo pomemben dejavnik, ki mu športniki prepogosto namenimo premalo pozornosti, je prehrana.
Alpe Adria Trail Cup povezuje najboljše trail tekaške dogodke v regiji. Začne se spomladi z UTVV Slovenia, nadaljuje julija s Soča Outdoor Festivalom ter septembra zaključi v Kranjski Gori z Julian Alps Trail Run.
Če še vedno niste popolnoma odločeni, ali je okolica Julijskih Alp prava lokacija za trail tek, potem vam prilagamo nekaj okoliških lepot.
V pomanjkanju tekaških preizkušenj v letu 2020 smo se v ekipi Julian Alps Trail Run odločili, da vam ponudimo tekaško dogodivščino na stezicah našega dogodka.

Priporočamo

Dobro veste, da morate za želene tekaške rezultate trdno in premišljeno trenirati. Na rezultat pa poleg kakovostnega treninga vpliva kar nekaj dejavnikov – od genetike, forme in vse do vašega počutja. Zelo pomemben dejavnik, ki mu športniki prepogosto namenimo premalo pozornosti, je prehrana.
Alpe Adria Trail Cup povezuje najboljše trail tekaške dogodke v regiji. Začne se spomladi z UTVV Slovenia, nadaljuje julija s Soča Outdoor Festivalom ter septembra zaključi v Kranjski Gori z Julian Alps Trail Run.
Če še vedno niste popolnoma odločeni, ali je okolica Julijskih Alp prava lokacija za trail tek, potem vam prilagamo nekaj okoliških lepot.
V pomanjkanju tekaških preizkušenj v letu 2020 smo se v ekipi Julian Alps Trail Run odločili, da vam ponudimo tekaško dogodivščino na stezicah našega dogodka.
Alpe Adria Trail Cup (AATC) Trail Running Camp ima vse, kar potrebuje pravi trail tekač. Je odlična priložnost, da spoznate nove prijatelje, uživate in hkrati postanete boljši trail tekač. AATC Trail Running Camp na prečudovitih lokacijah v Tolminu in Kranjski Gori ima vse – lepe tekaške stezice, tehnične terene Julijskih Alp in prečudovite alpske doline z rekami in jezeri, v katerih se bomo osvežili po teku.
Bliža se poletje in temperature bodo iz dneva v dan višje. Višja temperatura pomeni tudi več potenja oz. večjo izgubo tekočine, zaradi česar moramo poleti več piti. Če smo športno aktivni to še toliko bolj pride do izraza. Zadostna hidracija je še en zelo pomemben faktor v kontekstu prehrane športnika.
V prejšnjem prispevku smo se spoznali z osnovami prehrane vzdržljivostnega športnika. Povedali smo, da je za dober trening, ustrezno regeneracijo in manjše tveganje za poškodbe potrebna kakovostna in pravilno izbrana prehrana. Pripravila sem vam nekaj napotkov in idej za obroke pred in po treningu. Ampak ne pozabimo – časovno okno je pri rekreativnih tekačih manj pomemben dejavnik, zato je v prvi vrsti bolj pomembno, da poskrbite za zadosten vnos energije, beljakovin in vseh ostalih hranil tekom dneva.